Vzor dodacího listu

Čo je dodací list

Dodací list je dokument, ktorý sprevádza tovar pri jeho preprave alebo osobnom odovzdaní. Slúži na potvrdenie, že tovar bol prevzatý v určitej kvalite, množstve a stave. Potvrdzujú ho obe strany – dodávateľ aj odberateľ.

Čo musí obsahovať dodací list?

Aj keď nejde o daňový doklad, mal by obsahovať kľúčové informácie, ktoré zabezpečia jednoznačnú identifikáciu zásielky a jej prevzatie.

Základné náležitosti:
  • Dodávateľ: Obchodné meno, adresa sídla, IČ, DIČ.

  • Odberateľ: Obchodné meno, adresa sídla, IČ, DIČ.

  • Názov dokumentu„Dodací list k faktúre č. 2024120001“.

  • Dátum a forma úhrady

  • Dátum vystavenia

  • Zoznam dodaného tovaru: Počet, popis položky.

  • Potvrdenie o dodaní:

    • Prevzal: Meno osoby, ktorá prevzala tovar

    • Odovzdal: Meno osoby, ktorá tovar odovzdala

  • Miesto na dátum prevzatia – Dátum, kedy bol tovar skutočne prevzatý odberateľom.

Kedy a prečo sa používa dodací list?

Dodací list je potvrdením o dodaní tovaru a slúži ako dôkaz, že tovar bol odovzdaný v súlade s podmienkami objednávky. Tento dokument:

  • pri preberaní tovaru medzi firmami alebo podnikateľmi;

  • ako dôkaz o odovzdaní tovaru na sklad;

  • pri reklamačných a colných procesoch;

  • ako podklad k fakturácii.

Vzor dodacího listu
Vzor dodacího listu