„Obsah podnikateľského plánu“ je nevyhnutný pre začínajúcich podnikateľov a mal by obsahovať tieto základné komponenty:
Výkonný súhrn, ktorý zahŕňa podrobný prehľad podnikateľského plánu a finančné prognózy.
Opis podniku, vysvetľujúci jeho štruktúru a konkurenčnú výhodu.
Analýza trhu v rámci podnikateľského plánu, obsahujúca pohľad na odvetvie a SWOT analýzu.
Organizácia a manažment v podnikateľskom pláne načrtáva štruktúru spoločnosti a vedenie.
Produkty alebo služby v časti podnikateľského plánu zahŕňajú podrobný opis ponuky a jej odlíšenia.
Marketingová a predajná stratégia v rámci podnikateľského plánu zahŕňa cenotvorbu a distribúciu.
Žiadosť o financovanie (ak je potrebná) obsahuje podrobné opisy požiadaviek na financovanie a ich využitie.
Podrobné finančné projekcie, vrátane prognóz predaja, cash flow a ziskovosti.

Tip
Každú časť prispôsobte na základe poznatkov založených na údajoch pre cielené strategické smerovanie. Reálne aplikácie sa môžu líšiť, čo ovplyvňuje dôraz na zložky v závislosti od povahy podniku a odvetvia.