Podnikateľský plán, v ktorom by podnikateľ uviedol všetky potrebné komponenty, by mal obsahovať týchto sedem kľúčových zložiek:

  1. Výstupné zhrnutie: Poskytuje stručný prehľad cieľov a základov každého podnikateľského plánu, v ktorom podnikateľ uviedol jeho kľúčové aspekty.
  2. Opis spoločnosti: Podrobné informácie o štruktúre, histórii a jedinečnej hodnotovej ponuke podniku.
  3. Analýza trhu: Preukazuje pochopenie odvetvia, veľkosti trhu, trendov a konkurenčného prostredia.
  4. Organizácia a riadenie: Vysvetľuje vnútornú štruktúru podniku a profily kľúčových členov tímu.
  5. Produktová línia alebo služby: Podrobne opisuje ponuku a vyjadruje jej výhody a trhovú diferenciáciu.
  6. Marketingová a predajná stratégia: Načrtáva plán na získanie a udržanie zákazníkov vrátane predajných kanálov a marketingových taktík.
  7. Finančné prognózy: Predpokladá budúce finančné výsledky, ktoré by mal podnikateľ zahrnúť vo svojom podnikateľskom pláne.
<span class="translation_missing" title="translation missing: sk-SK.ctas.tip_box.main_image_alt">Main Image Alt</span>

Tip

Zosúlaďte svoj podnikateľský plán so svojimi podnikateľskými cieľmi a prispôsobte ho svojmu publiku. Majte však na pamäti, že zložitosť vášho podnikania si môže vyžadovať ďalšie zložky a nepredvídané udalosti v reálnom živote si môžu vyžiadať flexibilné prispôsobenie vášho plánu.