Podnikateľský plán, v ktorom by podnikateľ uviedol všetky potrebné komponenty, by mal obsahovať týchto sedem kľúčových zložiek:
- Výstupné zhrnutie: Poskytuje stručný prehľad cieľov a základov každého podnikateľského plánu, v ktorom podnikateľ uviedol jeho kľúčové aspekty.
- Opis spoločnosti: Podrobné informácie o štruktúre, histórii a jedinečnej hodnotovej ponuke podniku.
- Analýza trhu: Preukazuje pochopenie odvetvia, veľkosti trhu, trendov a konkurenčného prostredia.
- Organizácia a riadenie: Vysvetľuje vnútornú štruktúru podniku a profily kľúčových členov tímu.
- Produktová línia alebo služby: Podrobne opisuje ponuku a vyjadruje jej výhody a trhovú diferenciáciu.
- Marketingová a predajná stratégia: Načrtáva plán na získanie a udržanie zákazníkov vrátane predajných kanálov a marketingových taktík.
- Finančné prognózy: Predpokladá budúce finančné výsledky, ktoré by mal podnikateľ zahrnúť vo svojom podnikateľskom pláne.

Tip
Zosúlaďte svoj podnikateľský plán so svojimi podnikateľskými cieľmi a prispôsobte ho svojmu publiku. Majte však na pamäti, že zložitosť vášho podnikania si môže vyžadovať ďalšie zložky a nepredvídané udalosti v reálnom živote si môžu vyžiadať flexibilné prispôsobenie vášho plánu.