Základné náležitosti cenovej ponuky

Aby bola cenová ponuka úplná, prehľadná a právne použiteľná, mala by obsahovať minimálne tieto údaje:

Povinné údaje:
  • Názov dokumentu – „Cenová ponuka“

  • Číslo ponuky – jedinečný identifikátor

  • Dátum vystavenia

  • Údaje dodávateľa – názov firmy, IČO, IČ DPH, adresa, kontakt

  • Údaje zákazníka – názov/jméno, adresa

  • Opis tovaru alebo služieb – detailné položky s jednotkovými cenami

  • Cena celkom – bez DPH, DPH samostatne, celkom s DPH

  • Platnosť ponuky – zvyčajne 30 dní

Voliteľné údaje:

Okrem povinných údajov možno doplniť aj ďalšie informácie:

  • Dodacie podmienky – termíny, miesto, spôsob dodania

  • Platobné podmienky – napr. „splatnosť 14 dní“

  • Zľavy alebo akcie

  • Potvrdenie zákazníka – podpis či elektronická akceptácia

<span class="translation_missing" title="translation missing: sk-SK.ctas.tip_box.main_image_alt">Main Image Alt</span>

Tip

Vždy uveďte dobu platnosti cenovej ponuky (napr. 30 dní). Ochráni vás to pred zmenami cien a poskytne zákazníkovi jasný časový rámec.

Kedy a prečo sa cenová ponuka používa?

  • Transparentnosť – zákazník má jasný prehľad o cene a podmienkach

  • Právna istota – po prijatí sa stáva záväznou

  • Profesionalita – zvyšuje dôveryhodnosť dodávateľa

  • Plánovanie – pomáha zákazníkovi pri rozpočtovaní a schvaľovaní výdavkov

  • Dokladovosť – slúži ako dôkaz o dohodnutých cenách a podmienkach